Blogarchief

vrijdag 14 september 2018

Week 2

De routine begint er een beetje in te zitten al stonden er ook veel dingen te gebeuren in de voorbije week ...

We leerden deze week het woordje vis en leerde de r en v schrijven.
We kregen ook ons taal- en rekendoosje.
Dit doosje zal vanaf volgende week dagelijks mee naar huis gegeven worden om mee te oefen.
Een brief met meer uitleg volgt nog.
Voor rekenen oefenden we verder op rekentaal en op eentje meer en eentje minder.
Elke dag hing er een foutje aan het bord in onze getallenlijn en moesten de kinderen dit vinden. Dit was steeds een succes!

Verder kwam ook de schoolfotograaf op bezoek en leerden we onze meter/peter van het derde leerjaar kennen.
Op donderdag maakten we samen vriendschapsbandjes. Dit was echt een aangename activiteit! Foto's volgen later.

We zijn ook begonnen met onze IK-ZAKJES voor te stellen. Leuk om de interesses te leren kennen van mijn uiltjes. Volgende kinderen kwamen reeds aan bod:










Op donderdag ging ons moestuin thema van start. De bakken stonden reeds op school maar moesten nog gevuld worden. Dit deden mijn uiltjes en de klas van juf Celien. Binnen een paar weken planten we onze eerste dingen ... ik ben benieuwd ...
Hierbij doe ik nog eens een oproep om klein tuingereedschap mee te brengen naar school. Op het einde van het schooljaar krijg je dit zeker terug (naamtekenen is hierbij belangrijk!)



Op vrijdag trokken we in de namiddag richting het rusthuis. We turnden mee met de bewoners. Ik was echt aangenaam verrast om het enthousiasme van de kinderen te zien. Het was moeilijk om ze terug mee te krijgen naar huis! TOP namiddag!


Op vrijdag vierden we ook onze jarige Bente!
Hij werd 6 jaar en trakteerde met lekkere donuts! Ook nog eens een dikke dank je wel aan mama Evelien die voor onze klas maar liefst 4 nieuwe uilen kronen gemaakt heeft!
Bente koos er voor om tijdens de speeltijd samen met Nathan op het bord te spelen en om naar een filmpje van Paw Patrol te kijken wanneer we al het lekkers op aten. 
Nogmaals een dikke proficiat lieve Bente!


Ik ben echt trots op mijn uiltje deze week en kijk al uit naar de komende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten