Blogarchief

zondag 23 september 2018

Week 3

Wat is er weer hard gewerkt geweest de voorbije week in onze klas. Wat een inzet van mijn kleine uiltjes! Ik ben echt trots op hen! Elke dag boeken we weer wat meer vooruitgang!

Deze week leerden we het woordje sok en aan.
We schreven de s, i, het woordje vis en de letter aa.
De letter aa is één van de moeilijkste letters om aan te leren. Daarom namen we er ook onze tijd voor en oefenden we eerst met krijt op de speelplaats. Vrijdag schreven we hem in ons boekje en dit ging al super!
Voor rekenen maakten we deze week een toets om te zien wat de kinderen al allemaal kunnen en waar we nog aan moeten werken.
Ook onze eerste sprong zit er bijna op ... na de kermisweek zullen we eens kijken hoe goed ze alles onthouden hebben.
We oefenen ook regelmatig het leggen van de getalbeelden met onze blokjes.
Ook voor lezen staan we weer een stapje verder. We oefenen in ons klikklak boekje, in ons ringenboekje en met ons leesdoosje.

Deze week werden er ook weer volop zakjes voorgesteld... Wat leuk om op deze manier meer te weten te komen over mijn uiltjes ...












Maandag gingen voor het eerst naar de bib. De kinderen mochten elk twee boekjes uitkiezen. Deze keer vooral prentenboeken die de juf zal voorlezen maar de volgende keer zullen dit al echte leesboekjes zijn!



Woensdag was het dag van de sportclub en mochten mijn uiltjes in de outfit van het sportclub naar school komen. Wat zagen ze er schitterend uit en wat een sportieve klas heb ik toch!





Ook op woensdag was het scholenveldloop ... Gitte won bij de meisje van het 1ste en Miel strandde op een mooie 2de plek bij de jongens! Maar ik ben trots op al mijn uiltjes die meegelopen hebben.
Ook ikzelf wou niet onderdoen en liep samen met mijn collega's mee onder het motto: SAMEN UIT SAMEN THUIS ;-)!





Op naar de kermisweek waarin we ons eerste hoekenwerk hebben ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten