Blogarchief

zaterdag 6 oktober 2018

Week 5

Wat hebben we hard gewerkt deze week ... maar net zoals de voorbije weken hebben mijn uiltjes dat weer schitterend gedaan!

We leerden het woordje en en teen.
We leerden de e schrijven en herhaalden alle reeds geleerde schrijfletters.
De kinderen kregen ook een oefenschriftje mee want binnenkort volgt ons eerst dicteetje ...
Op vrijdag hadden we ook onze eerste leestoets.
Dit jaar zetten we de leestoets op twee verschillende punten. Het eerste punt wordt gezet op hoeveel woorden er juist gelezen werden binnen 1 minuut. Het tweede punt wordt gezet op het foutloos lezen binnen max 3 minuten.
Adhv deze resultaten worden onze leesgroepjes gemaakt. Na elke leestoets worden deze leesgroepjes aangepast.

Voor rekenen maakten we onze eerste sprongtoets en gingen we met Wibbel verder op stap in het donker woud. Op zoek naar de verdwenen cijfers. Deze week vonden we de 3, 4 en 5.

Voor WERO trokken we er op uit ... het was werelddierendag deze week en we maakten een heuse DIERENWANDELING. We eindigden op een weide waar ganzen, kippen, honden, katten geiten en een pony stonden. We observeerden deze dieren en gaven ze eten.



 Yolene was de laatste om haar IK zakje voor te stellen ... Wat was het fijn om mijn uiltjes beter te leren kennen ... Nu heb ik nog meer het gevoel dat het een ONVERGETELIJK schooljaar zal worden!


We vierden ook op vrijdag de verjaardag van Ella-June. Zij werd 6 jaar. Ze bracht een lekkere uilentaart mee en koos ervoor om naast haar beste vriendin Gitte te zitten en samen met Gitte op het bord te spelen tijdens de speeltijd. Nogmaals een dikke proficiat lieve Ella-June!


Volgende week komt meester Robin lesgeven in onze klas ... Ik zal ook in de klas aanwezig zijn maar ik geef dus geen les :-). We maken er een TOP weekje van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten